Monday 8 August 2016

Filled Under:

Seram! Bapa Yg Meninggal Dan Ditanam Setahun Tiba-Tiba Ketuk Pintu Rumah Dan Masuk Rumah Dengan Selamber Bila Di Tanya Macam Mana Hidup Balik Ini Jawapannya

    Seram! Bapa Yg Meninggal Dan Ditanam Setahun Tiba-Tiba Ketuk Pintu Rumah Dan Masuk Rumah Dengan Selamber Bila Di Tanya Macam Mana Hidup Balik Ini Jawapannya





    Sumber: Detik.com Oleh: Aimi Nordin

    Semua yang terjadi ada hikmahnya.

    Sebuah keluarga di Kraton, Yogjakarta terkejut dengan kemunculan seorang warga emas, Waluyo, 62 yang tiba-tiba mengetuk pintu rumah mereka. Bagaimanapun, apa yang lebih mengejutkan ialah dia telah meninggal setahun yang lalu.

    Anak perempuannya yang membuka pintu, Anti Ristanti terpaku dan kaku melihat sosok tubuh didepannya kerana itulah lelaki yang dirawat selama 6 hari sebelum meninggal dunia dan dikebumikan.

    "Terkejut ibu tanya ini siapa. Lihat kakinya enggak ngambah lemah (menyentuh tanah) enggak ya. Tapi, memang benar itu bapa. Semua warga juga terkejut," kata Anti.

    Rupa-rupanya setahun yang lalu lelaki yang meninggal kerana kemalangan jalan raya adalah mirip ayahnya. Waluyo memang jarang pulang ke rumah kerana bekerja sebagai pemandu beca. Namun Waluyo hilang setahun kerana tiada telefon bimbit untuk menghubungi keluarganya dan bekerja di Semarang sebagai tukang sapu.

    "Mungkin dulu itu gelandangan. Tapi wajahnya persis, tinggi badan sama bajunya juga mirip," tuturnya.

    "Sudah koma waktu itu di Hospital Sardjito, aku bilang mau nikah. Dia seperti kasih tanda respons gitu kan koma waktu itu. Lalu meninggal dan ibu juga mandikan semua badan sama," katanya.






    0 comments:

    Post a Comment