Sunday, 26 June 2016

VIRAL..!!Adengan Mesra Ajak Shiro Bersama Dengan Seorang Wanita Mendapat Kecaman Peminat..

VIRAL..!!Adengan Mesra Ajak Shiro Bersama Dengan Seorang Wanita Mendapat Kecaman Peminat..





Pelawak Ajak Shiro antara salah satu pelawak yang dah semakin popular dan dikenali ramai.. Kini, Ajak dah pun mendapat tawaran menjadi Dj di Hot FM menggantikan Dj lama yang bersiaran di stesen radio baru iaitu Kool FM..
                   
Sudah mula menjadi perhatian ramai, setiap kali memuatnaik gambar dan video di akaun Instagram, ramai peminat ada yang memuji dan tak kurang mengkritik.. Dah berapa kali kapysen sweet Ajak pada isteri yang trending.. Ajak dah pun digelar seorang suami ‘sweet’ sebab selalu tulis kapysen yang romantik buat isterinya Afifa Hanim..

Terbaru, Ajak dah dikritik sebab memuatnaik gambar mesra dengan isteri.. Gambar tu menunjukkan isteri Ajak duduk atas peha Ajak.. Duduk macam mana tu faham-faham sendiri la kalau dah suami isteri.. Walaupun perkara tu tak salah tapi bila dimuatnaik di media sosial, Ajak dikritik oleh peminat..

Kapysen yang ditulis Ajak pada isteri memang la sweet, tapi gambar yang dimuatnaik tu rasanya macam tak sesuai untuk tatapan umum.. Walaupun dah sah tak bermakna boleh muatnaik semua adegan mesra untuk tatapan..

Ada yang mengkritik dan ada juga yang puji adegan romantik pasangan ini.. Peminat Ajak tampil mengkritik individu yang menghentam Ajak.. Pasangan yang dah sah bernikah tak salah nak muatnaik gambar macam ni?

Dah tahu diri tu public figure tunjuk la contoh yang elok sikit pada peminat.. Tak semua peminat Ajak orang dewasa yang sudah bernikah, budak-budak tengok jadi ikutan dengan kekasih masing-masing..


MEMANG HOT!! 12 FOTO Rebecca Al Islam Tayang Baby Bump dan 'Buah Ranum' Untuk Peminat!! MashaAllah..Foto No3 Tak Sanggup Nak Lihat..

HOT!! 12 FOTO Rebecca Al Islam Tayang Baby Bump dan 'Buah Ranum' Untuk Peminat!!MasyaAllah..Foto No3 Tak Sanggup Nak Lihat..




Nak terjojol keluar biji mata Miss A tengok bonjolan-bonjolan yang ditayang oleh pelakon Rebecca Al Islam ni.. Nama dah sedap didengar, tapi perangai dan cara pakaian tak seperti nama.. Buat malu je, mak letak nama macam tu kat anak..

Dah lama tak dengar cerita pasal Rebecca ni kan? Haa, sebenarnya Rebecca ni tengah sarat mengandung.. Memang tiap-tiap tahun dok buat anak saja kot, bila dah tak dapat ‘job’ berlakon.. Hahaha..


Kalau rasa diri tu tak sedia lagi nak bertudung, tak payah pakai tudung la dik non oit.. Pakai baju ketat tayang tetek dan ‘baby bumb’ kat orang ramai.. Tak malu ke tayang tetek penuh susu kat orang?

Suami pun tak reti nak tegur isteri ke keluar shopping pakai baju macam tu, terjojol sana-sini.. Suka sungguh kongsi kat orang tetek ‘besar’ bini tu.. Mesti ramai lelaki yang geram tengok ‘kebulatan’ tetek Rebecca ni..


Suka sungguh pakai baju ala-ala kartun Teletubbies, melekat dan satu warna ja dari atas sampai bawah.. Memang kat rumah tak ada cermin kot, bila nak keluar tak boleh nak cermin diri dulu..


Dari masa tak bertudung sampai dah bertudung, langsung tak berubah.. Waktu bertudung seksi pakai baju sampai nak tunjuk tetek kat orang.. Dah pakai tudung ni dapat tunjuk bentuk tetek pun dah dapat satu kepuasan kot noh.



Budak Australia Ni & Keluarga BERCUTI Di Pahang. Apa Yang Jadi Kat Mereka Sangat MENYERAMKAN !!!

Budak Australia Ni & Keluarga BERCUTI Di Pahang. Apa Yang Jadi Kat Mereka Sangat MENYERAMKAN !!!




Budak Australia Ni & Keluarga BERCUTI Di Pahang. Apa Yang Jadi Kat Mereka Sangat MENYERAMKAN !!! | Seperti diceritakan oleh seorang lelaki Australia di laman Reddit. (translated to BM). Hai semua, saya sudah lama membaca (reddit) secara senyap, tapi ini penulisan pertama. Saya cuma perlukan satu tempat untuk bercakap mengenai perkara pelik yang berlaku di rumah baru-baru ini.

Sedikit pengenalan, kami 6 sekeluarga (ibu, ayah, dua abang, saya serta adik perempuan) dan kami semua lahir dan dibesarkan di Melbourne, Australia. Ibu dan ayah saya masih lagi bekerja dalam bidang farmasi, saya dan abang-abang saya sedang belajar di universiti (Semua di Monash Univerity) manakala adik perempuan saya bakal bergraduasi dari sekolah (kami jangkakan dia akan lulus cemerlang).

Jadi kami pergi Lapangan Terbang Melbourne 2. Semua berjalan lancar. Naik pesawat dan ‘menikmati’ perjalanan selama 6 jam di dalam tube besi itu.Sekarang, kami sedang cuti pertengahan sem dan cuti sekolah. Sebagai ganjaran, ibu bapa saya bercadang untuk bercuti selama seminggu dan bertanyakan jika kami mahu pergi ke Asia Tenggara, lebih tepatnya Malaysia. Tanpa banyak soal, saya setuju, begitu juga dengan adik beradik saya yang lain.

Akhirnya, kami mendarat, masuk ke bilik hotel, makan malam, mandi dan bersedia untuk pengembaraan yang sudah kami rancang untuk minggu itu. Ia kelihatan seperti bakal menjadi cuti yang menenangkan; seperti yang saya harapkan. Namun tidak.

Disinilah saat semuanya menjadi sedikit pelik. Fakta ringkas tentang keluarga saya, kami adalah pelancong-pelancong yang ‘biasa’, dengan kamera tergantung di leher. Kami tak pernah ‘lari’ dari laluan normal pelancong. Kami tidak mencari tempat-tempat eksotik yang mana pelancong-pelancong seperti kami tidak mahu peduli pun dan kami sudah tentu tidak akan melakukan sesuatu secara spontan; semua dalam hidup saya sudah pun dirancang oleh ibu bapa saya dan ia sudah menjadi sebati dengan diri saya.

Jadi ia sedikit pelik buat saya apabila bapa saya memberi cadangan – daripada melawat Putrajaya, lebih baik kami biarkan kereta ‘membawa ke mana kami patut pergi’. Tidak, ini serius. Bapa saya – seorang lelaki yang mengambil jalan yang sama setiap hari bekerja – tiba-tiba mencadangkan untuk melakukan sesuatu yang spontan dan tidak masuk akal (kepada saya) dengan mengembara ke satu tempat yang belum diketahui lagi. Lebh pelik, semua yang lain bersetuju dengannya.

Jujur, saya rasa seperti tidak mahu mengembara ke dalam belantara Malaysia, jadi saya mengambil keputusan untuk tidak ikut dan berehat di bilik hotel dengan wifi percuma. Keluarga saya semuanya OK dengan itu dan kami berpisah. Saya tahu ianya sangat ‘cliche’ tapi dalam hati saya berkata perjalanan ini tidak akan berakhir dengan bagus dan saya rasa ianya salah saya juga tidak menasihati bapa saya untuk tidak teruskan idea bodoh ini.

8 jam kemudian (mereka bergerak pada tengahhari waktu tempatan), mereka masih belum pulang dan saya mula menjadi risau dan berfikir perkara yang bukan-bukan. Tidak ada cara buat saya untuk menghubungi mereka jadi saya menetapkan akan menghubungi pihak berkuasa tempatan dan konsul Australia jika mereka tidak pulang selepas pukul 10. Pada 9.20, saya terdengar bunyi ‘beep’ kad pada pintu dan mereka semua berjalan masuk terhuyung hayang; seolah-olah seperti baru belajar berjalan. Untuk menenangkan fikiran, saya memberitahu diri saya : selepas berjalan selama 10 jam, saya mungkin jadi macam mereka juga.

Mereka juga berbau. Busuk. Ianya bau yang sangat teruk, seperti bangkai busuk dan sulfur.

Mereka pulang ke hotel dan saya, yang juga penat ketika itu, pergi menghadap katil dan tidur. Pada pagi esoknya, saya terbagun semula dan dikejutkan dengan perkara yang tidak dijangka. Biarpun percutian masih berbaki seminggu lagi, saya lihat ‘keluarga’ saya mula mengemas barang dan ‘bapa’ saya memeriksa kami di bahagian bawah. “Bapa” saya kemudian naik ke atas semula dengan senyuman tidak ikhlas (saya tidak pernah lihat senyuman itu sejak dari lima tahun) dan memberitahu yang kami perlu balik ke Melbourne kerana ada hal kerja yang memerlukan khidmat dia dan ibu.

Sekali lagi, sebagai anak yang patuh, saya cuma ikut sahaja. Keluarga saya masih lagi berbau busuk dan tidak ada bukti bilik air sudah digunakan oleh mereka tapi seperti yang saya katakan sebelum ini, saya sangat sopan dan lemah lembut dan tidak suka banyak soal.

Kami check out, panggil teksi, dan pergi ke KLIA. Semua berjalan lancar (memandangkan kami memegang pasport Australia) dan kami naik ke dalam pesawat. Di sinilah perkara menjadi teramat-amat pelik. Bagi yang tak pernah terbang ke Australia, setiap penumpang perlu mengisi ‘inbound travelling card’ yang mengatakan siapa kamu dan apa yang kamu bawa ke dalam negara. Antara maklumat yang perlu diisi adalah nama, tarikh lahir dan nombor pasport serta beberapa soalan yang perlu dijawab. Kami tidak kekok dengan benda ini kerana sudah beberapa kali melancong, tapi tiada seorang pun dalam keluarga saya tahu bagaimana nak guna sebatang pen. Seterusnya, selepas melihat mereka mencakar ayam kertas itu (kelihatan seperti bahasa cyrillic atau hebrew atau benda yang sama seperti itu), saya mengalah dan mengisi kad itu untuk semua orang. Bermula dari sini, saya ketakutan.

6 jam kemudian, kami mendarat, pergi ke arah kastam dan selepas beberapa jawapan mengarut dari ‘ibu bapa’ saya, saya berjaya menyakinkan pegawai kasstam bahawa mereka mempunyai masa yang sukar ketika di luar negara dan masih belum pulih. Dia melepaskan kami kerana kami warga Australia dan tidak ditahan kerana tiada isu yang besar. Satu perkara yang pelik adalah saya perasan tiada seorang pun perasan bau busuk pelik yang keluar dari keluarga saya. Hanya saya, dan juga anjing yang menjaga tempat kuarantin.

Dua ekor anjing yang bertugas mencium bagasi penumpang itu, memberi reaksi negatif terhadap bau keluarga saya – dengan hidung mereka mengerut. Pegawai kuarantin yang sedar dengan perkara itu bertanya jika kami ada apa-apa untuk ‘dideclare’. Dia cuba menyuruh anjing itu pergi mencium kami tapi ia tidak mahu. Memandangkan tiada apa yang pelik di bahagian x-ray, kami tidak ditahan dan dibenarkan lepas.

Kami meninggalkan lapangan terbang, ambil bas shutte ke arah kereta kami. Bermula saat ini, saya sudah mula berfikir benda jahat sudah terjadi kepada keluarga saya ketika ‘perjalan spontan’ mereka. Kami masuk ke dalam kereta dan ayah saya bertanya soalan yang hampir membuatkan saya menangis ketakutan. Dia beritahu saya dia lupa jalan pulang ke rumah (kami tinggal di rumah yang sama sejak lahir lagi) dan jika boleh dia mahu saya menjadi penunjuk arah atau tolong pandu kereta ini ke rumah.

Saya yang terlalu takut ketika itu melompat ke tempat pemandu. Kami tinggal di pinggir bandar di timur selatan yang akan mengambil masa 1 jam dari lapangan terbang. Akhirnya kami sampai di rumah dan saat ini, saya seolah-olah sudah ‘tidak berfungsi’, di dalam fikiran yang kacau. Dari jelingan mata, saya ternampak ‘bapa’ saya melihat-lihat rumah itu dan senyum dengan banggsa seolah-olah dia tidak pernah sampai ke sini dan rumah itu diberikan sebagai ‘hadiah’ kepadanya.

Kesemua ahli keluarga saya masuk ke dalam rumah dan tidur di bilik masing-masing. Itu sahaja tapi ini mengesahkan bahawa saya telah membawa masuk sesuatu yang jahat ke dalam rumah saya.

Sekarang sudah 1.07 pagi (kami sampai di tengah malam) ketika saya menulis ini dan saya tak dapat tidur langsung, sama seperti mereka di atas. Setiap 10 minit, keluarga saya akan membuat bunyi dengungan berirama tapi ia sudah berhenti 15 minit sebelum pukul 1 tadi. Saya tak pasti apa maksudnya tapi saya teringin untuk tahu. Memandangkan kami muslim, saya cuba berhubung dengan seorang Sheikh yang tahu tentang benda ini dan berharap agar dia boleh menolong saya. Tapi jujur, saya tak tahu apa yang akan mendatang. Saya tak tahu kenapa saya menulis, memandangkan sebelum ini saya tidak pernah ‘minat’ dalam menulis. Saya cuma takut dengan apa yang berlaku. Saya cuba kemaskini pada pagi nanti, saya cuma penat dan tak tahu apa yang perlu difikirkan. via SIAKAPKELI.


Bangga R#g0l Gadis Remaja 14 Tahun, Geng Lelaki Ini Selamba Upload 2 Foto Di Internet Untuk Tontonan Netizen

Bangga R#g0l Gadis Remaja 14 Tahun, Geng Lelaki Ini Selamba Upload 2 Foto Di Internet Untuk Tontonan Netizen




Mengejutkan. Empat remaja lelaki yang dibesarkan di kalangan keluarga `baik-baik’ di Rusia telah didakwa melakukan serangan seksual terhadap seorang gadis berusia 14 tahun ketika menghadiri satu parti, kemudian memuatkan imej berkenaan di internet.

Susulan serangan berkenaan, mangsa mengalami kecederaan dalaman dan trauma.

Remaja terbabit didakwa merogol gadis itu selepas membogelkannya dan mereka turut menggunakan objek asing. Mereka juga didakwa memaksa gadis itu minum vodka sebelum merogolnya.

Gambar-gambar yang dimuatnaik itu memaparkan gadis berkenaan baring sambil berbogel di bersama tertuduh.


Polis kini telah menahan remaja lelaki terbabit selepas gambar mereka tersebar di internet.

Meskipun tertuduh masih muda untuk dikenakan hukuman penjara di bawah undang-undang Rusia, namun pentadbiran Vladimir Putin mahu pengecualian dilakukan selepas didesak oleh orang ramai.

Menurut jawatankuasa siasatan, kesemua remaja lelaki itu sengaja menunjuk-nunjuk dan tidak tahu apa yang mereka lakukan.

Sumber: bikinhatipanas


HUTANG PUASA? INILAH BESARAN FIDYAH YANG HARUS DI BAYAR, BANTU SHARE YA..PENTING ! 1X ANDA BAGI DAN SEBAR MUNGKIN DAPAT MENGISAFKAN BERIBU INSAN YANG TIDAK TAHU TENTANG INI.

HUTANG PUASA? INILAH BESARAN FIDYAH YANG HARUS DI BAYAR, BANTU SHARE YA..PENTING ! 1X ANDA BAGI DAN SEBAR MUNGKIN DAPAT MENGISAFKAN BERIBU INSAN YANG TIDAK TAHU TENTANG INI.




Dalam bahasa Arab kata “fidyah” adalah bentuk masdar dari kata dasar “fadaa”, yang artinya mengganti atau menebus. Adapun secara terminologis (istilah) fidyah adalah sejumlah harta benda dalam kadar tertentu yang wajib diberikan kepada fakir miskin sebagai ganti suatu ibadah yang telah ditinggalkan.

Misalnya, fidyah yang diberikan akibat ditinggalkannya puasa Ramadhan oleh orang lanjut usia yang tidak mampu melaksanakannya, atau oleh keluarga orang yang belum sempat meng-qadha atau mengganti puasa yang ditinggalkannya (menurut sebagian ulama). Dengan memberikan fidyah tersebut, gugurlah suatu kewajiban yang telah ditinggalkannya.

Bagi wanita yang tidak bepuasa karena hamil atau menyusui maka ia diperkenankan untuk tidak berpuasa. Jika ia tidak berpuasa karena khawatir terhadap dirinya sendiri atau pada diri dan bayinya maka ia hanya wajib mengganti puasanya setelah bulan Ramadhan dan tidak ada kewajiban membayar fidyah. Jika ia tidak berpuasa karena khawatir terhadap anak atau bayinya saja maka ia wajib meng-qadha dan membayar fidyah sekaligus.

Berapakah Besarnya Fidyah? Untuk dapat mengetahui berapa besar fidyah bagi tiap orang miskin yang harus diberi makan tersebut, dapat dilihat pada beberapa nash hadits yang digunakan sebagai rujukan:

Dalam hadits riwayat Daruquthniy dari Ali bin Abi Thalib dan dari Ayyub bin Suwaid, menyatakan perintah Rasulullah SAW kepada seorang lelaki yang melakukan jima' atau berhubungan badan dengan istrinya di suatu siang di bulan Ramadhan untuk melaksanakan kaffarat atau denda berpuasa selama dua bulan berturut-turut. Dalam hadits menyebutkan bahwa karena laki-laki tersebut tidak mampu melakukan itu maka ia harus membayar denda 1 araq (sekeranjang) berisi 15 sha' kurma. 1 Sha' terdiri dari 4 mud, sehingga kurma yang diterima oleh lelaki itu sebanyak 60 mud, untuk diberikan kepada 60 orang miskin (untuk menggantu puasa dua bulan). Sedangkan 1 mud sama dengan 0,6 Kg atau 3/4 Liter.
Oleh sebab itu, besamya fidyah yang biasa diberikan kepada
fakir miskin sekarang ini adalah 1 mud = 0,6 Kg atau 3/4 liter beras untuk satu hari puasa.

Berbagai pendapat lain yang juga menyatakan besarnya fidyah –dengan menggunakan sebuah nash hadits sebagai rujukan– kami anggap lemah. Lantaran hadits yang digunakannya telah dinilai oleh Muhhadditsin (para penyelidik hadits) sebagai hadits dha'if. Sedangkan yang menggunakan dasar qiyas (analogi) pun, kami anggap lemah lantaran bertentangan dengan nash hadits.

Beberapa pendapat lain tentang besamya fidyah tersebut yakni; 1) pendapat yang menyatakan bahwa besarnya fidyah itu sebesar 2,8 Kg bahan makanan pokok, beras misalnya. Dimana pendapat ini didasarkan pada hadits riwayat Abu Dawud dari Salmah bin Shakhr, yang menyatakan bahwa dalam peristiwa seorang lelaki berbuat jima' pada siang hari di bulan Ramadhan, Rasulullah SAW menyuruh lelaki itu untuk memberikan 1 wasaq kurma, dimana 1 wasaq terdiri dari 60 sha, sehingga setiap orang miskin akan mendapatkan kurma sebanyak 1 sha.

2) pendapat yang menyata­kan bahwa besamya fidyah tersebut sebanyak 1/2 sha bahan makanan pokok, dengan dasar hadits riwayat Ahmad dari Abu Zaid Al Madany, yang menyatakan bahwa Rasulullah SAW memerintahkan kepada seorang lelaki yang berbuat dzihar (menyamakan isteri dengan ibunya) untuk memberikan 1/2 wasaq kurma kepada 60 orang miskin, dan

3) pendapat yang menyatakan bahwa besarnya fidyah itu sama dengan fidyah atas orang yang bercukur ketika sedang ihram, yakni sebesar 1/2 sha atau 2 mud.

Tiga pendapat itu dinilai lemah. Dalil-dalil yang kuat menunjukkan besarnya fidyah yang biasa diberikan kepada fakir miskin sekarang ini adalah 1 mud atau 0,6 Kg atau 3/4 liter beras untuk satu hari puasa.

Bolehkah Fidyah dengan Uang?

Fidyah adalah pengganti dari suatu ibadah yang telah ditinggalkan, berupa sejumlah makanan yang diberikan kepada fakir miskin.

Dengan mengamati definisi dan tujuan fidyah yang merupakan santunan kepada orang-orang miskin, maka boleh saja memberikan fidyah dalam bentuk uang. Lantaran bagaimana jika orang miskin tersebut, sudah cukup memiliki bahan makanan. Bukankah lebih baik memberikan fidyah dalam bentuk uang, agar dapat dipergunakannya untuk keperluan lain.

Oleh sebab itu, dapat diambil kesimpulan akhir bahwa kewajiban fidyah boleh dilaksanakan dengan mengganti uang, jika sekiranya lebih bermanfaat. Namun jika ada indikasi bahwa uang ter­sebut akan digunakan untuk foya-foya, maka kita wajib memberi­kannya dalam bent uk bahan makanan pokok.


Rupanya Ini Punca Sebenar Budak 11 Tahun Yang Sudah Meninggal Ini Tiba-Tiba Mendapat Tunduk Hormat Dari Pasukan Doktor Pakar Ini

Rupanya Ini Punca Sebenar Budak 11 Tahun Yang Sudah Meninggal Ini Tiba-Tiba Mendapat Tunduk Hormat Dari Pasukan Doktor Pakar Ini




Doktor di Shenzhen, China memberi tunduk hormat ke atas pemergian seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun yang meninggal dunia akibat tumor otak awal bulan ini.

Sebelum meninggal dunia, budak lelaki yang berani ini ingin memastikan pemergiannya akan dapat memberi kesan dan bantuan untuk pesakit lain supaya menjadi sihat tidak sepertinya. 

Hanya selepas lapan jam pemergian beliau, beliau menyelamatkan beberapa nyawa melalui pendermaan organ buah pinggang dan hati beliau, dan juga penyelidikan perubatan lain.

Keluarganya menjelaskan bahawa dia mahu menyelamatkan orang lain daripada mempunyai rasa sakit yang dia alami dari penyakitnya dan “dapat hidup dengan cara yang lain.

” Keluarganya juga bercakap tentang sekiranyai a masih hidup, kanak-kanak itu mahu menjadi doktor. Dia hanya mahu membantu orang lain. 

Mengetahui bahawa ianya tidak akan berlaku, dia melihat ini sebagai pilihan yang terbaik seterusnya dalam membantu pesakit lain hidup dan sihat. Mereka yang menerima sumbangan beliau pasti akan bersetuju.





Ibu Maki Anaknya Kerana Pecahkan Perfume Kegemarannya, Lihatlah Jawapan Anaknya Yang Mengejutkan Dan Buat Ibunya PENGSAN

Ibu Maki Anaknya Kerana Pecahkan Perfume Kegemarannya, Lihatlah Jawapan Anaknya Yang Mengejutkan Dan Buat Ibunya PENGSAN




“Mama, ni duit yang ganti minyak wangi tu. Mama, Ajim dah tak ada duit raya. Ma, Ajim bayar sikit-sikit dulu tau.”

Kasihan. Si kecil Ajim terpecahkan minyak wangi kesayangan ibunya. Si ibu pantas ‘naik hantu’ dan mengamuk. Namun lihatlah betapa tulusnya si anak memujuk. Si ibu sudah hilang kawalan, namun si anak masih tenang berdepan tekanan dan mengusulkan penyelesaian. 

Diam-diam, Ajim menyelitkan angpau yang berisi semua duit rayanya di celah pintu bilik si ibu. Niatnya cuma satu.. Dia mahu menebus rasa bersalah dengan membayar kos minyak wangi yang dipecahkannya tadi.

Allahu Rabbi! Hati ibu mana yang tidak luluh andai ‘ditegur’ Allah dengan cara seperti ini?

“Saat membaca nota itu, berderai airmata... Meruntun jiwa seorang ibu ini... Habis hilang semua perasaan marah, geram dan kecewa yang bersarang sebentar tadi...Kemudian saya sedar... Hanya kerana benda bersifat sementara saya hampir hilang akal hingga saya hampir saja mengeluarkan kata-kata yang bisa mengguris rasa anak-anak kecil.”


Allah ya Allah.. Mengalir deras airmata saya sewaktu membaca perkongsian Ummu Nurin ini! Ini bukan kisahnya. Ini juga kisah kita. Kisah kelalaian ibubapa dalam mengawal kata.

Saya terkenang kisah seorang ibu yang mengamuk memarahi anaknya bila si anak mencurah air sabun lebihan basuh kereta ke dalam pasu bonsai kesayanganya..

"Aku lebih sayang pokok ni dari kau, tahu!"
Saya teringat kisah seorang ayah mengutuk anaknya.. Tanpa dia sedar, si anak terdengar kata-kata tersebut..

"Itu bukan anak orang. Itu anak anjing!"
Ya Allah.. sungguh kadang kita tak tahu betapa luluhnya hati si anak mendengar kata-kata kita. Ya Allah.. sunguh banyaknya dosa-dosa kita dalam mendidik mereka!

“Mama minta maaf. Tak sepatutnya mama cakap macam tu. Ya Allah.. mama rasa berdosa sangat.”

“Mama minta maaf. Tak betul cara mama pukul awak tadi. Kalau nabi nampak, tentu mama kena marah. Tapi mama hilang sabar. Lain kali jangan buat lagi ya. Mama takut hilang sabar lagi.”

Subhanallah. Saya sendiri pun kadang hilang sabar dengan kerenah anak-anak. Entah berapa kali saya terpaksa meminta maaf dengan anak-anak sendiri. Sungguh. Kadang dalam mengharung keletihan dan kesibukan, sekali sekala kita tersilap juga. Terkeluar juga tindakan yang tidak sepatutnya. Kadang herdikan. Kadang libasan rotan.

Namun sejurus akal mampu berfikir rasional, betulkanlah keadaan. Minta maaf dengan anak-anak kita. Pulihkan semula luka di hati mereka. Insya-Allah. Tindakan meminta maaf sering membantu memulihkan semula situasi.
Anak-anak melakukan kesilapan. Kita juga! Namun jika terlajak kata, ringan-ringankanlah mulut kita meminta maaf . Jangan malu mengakui kesilapan kerana setiap kesilapan menuntut pembetulan!

Ajarlah anak-anak kita menjadi seorang manusia yang sedar bahawa mereka memang tidak dapat lari dari melakukan kesilapan, tetapi yang penting ialah kesungguhan mereka untuk membetulkan kesilapan tersebut.

Memang ada kerenah mereka yang menyakitkan hati kita. Tapi antara kita dan mereka, sememangnya kita lebih waras dan lebih dewasa. Maka, sesakit apa pun yang kita rasa, janganlah melepaskan geram dengan cara yang tak sepatutnya. Orang dewasa harus tahu bagaimana mengubati lukanya tanpa menyebabkan orang lain pula yang terluka!

Marilah sahabat, sama-sama kita cuba tanamkan satu tekad. Awasi kata-kata yang keluar dari mulut kita. Jangan ia menjadi doa yang diangkat ke langit tanpa kita sedar. Bilas kesilapan dengan istighfar. Istighfar.

Kami memohon keampunan-Mu ya Allah. Kurniakanlah kami anak-anak yang soleh dan solehah. Satukanlah hati-hati kami dengan anak-anak kami. Janganlah beban kesilapan kami menjadi asbab kesilapan mereka pula. 

Ampunilah kami yang selalu tersilap ini ya Allah. Amin ya Rabbal alamin.
Ummu Nurin, terima kasih kerana berkongsi kisah anak soleh Ajim ini. Insya-Allah ia mencetuskan manfaat untuk ibu-ibu seperti saya.

*Ummu Nurin adalah salah seorang penulis yang berkolaborasi dengan saya menerusi projek buku motivasi rumahtangga - Suamiku Encik Whatever.


Gadis berusia 26 tahun ini anak kepada Orang Kaya No.1 Di Malaysia, NAMUN tak sangka inilah pekerjaannya yang buat anda terkejut beruk dan PENGSAN tengok

Gadis berusia 26 tahun ini anak kepada Orang Kaya No.1 Di Malaysia, NAMUN tak sangka inilah pekerjaannya yang buat anda terkejut beruk dan PENGSAN tengok




PETALING JAYA: Tan Sri Robert Kuok, individu paling kaya di negara ini tetapi anak perempuannya dilaporkan sekadar berniaga pakaian berjenama terpakai diinternet.

Yen, 26, berkata ahli keluarganya tidak pernah mengharapkan dia menjadi seorang ‘puteri’ sebaliknya melatihnya secara tegas.

“Cara keluarga saya sangat ketat malahan saya tidak diberikan wang saku. #Semasa di sekolah, wang saku kawan saya juga jauh lebih banyak berbanding saya,” katanya lapor portal #Malaysiagazzette yang memetik China Press.

Wawancara Yen bersama media Hong Kong disiarkan baru-baru ini.

Kerana minat dalam bidang itu, Yen menubuhkan laman #Guiltless.com yang menjual pakaian-pakaian dan produk berjenama terpakai.

Dia mendapat inspirasi untuk memulakan perniagaan itu kerana sering membeli pakaian terpakai ketika melanjutkan pelajaran di #Amerika Syarikat.

“Semasa kecil, bapa pernah berpesan bahawa nenek saya tidak suka saya menjadi ‘puteri keluarga berada’,” katanya yang sering bertukar pakaian dengan kawan-kawan ketika di kampus.

Menurut Yen, dia sendiri hanya memiliki pakaian berjenama sendiri ketika berumur 17 tahun apabila seorang abangnya menghadiahkan pakaian jenama Viktor&Rolf.

Bercerita perihal bidang akademik, Yen mengakui ayahnya tidak memaksa dia mendapat keputusan A dalam peperiksaan.

“Ayah asyik memberitahu bahawa pergi ke sekolah bukannya untuk menuntut pelajaran tetapi untuk memperluaskan pandangan.

“Ayah tidak memaksa saya mendapat A dalam peperiksaan, ayah kata dapat B pun tidak apa,” katanya.

Kuok, 91, diikhtiraf individu paling kaya untuk 10 tahun berturut-turut dengan memiliki kekayaan AS$11.3 bilion atau RM40.8 bilion.

Terkenal dengan gelaran Raja Gula Malaysia, #Kuok menjalankan perniagaan termasuk minyak sawit, gula, hartanah dan perhotelan.



Terbukti Cemerlang Di Sekolah, Namun Tindakan Pelajar 15 Tahun Ini Di Hospital Pasti Lebih MENGEJUTKAN Ramai

Terbukti Cemerlang Di Sekolah, Namun Tindakan Pelajar 15 Tahun Ini Di Hospital Pasti Lebih MENGEJUTKAN Ramai




Seperti yang diceritakan oleh staf sebuah hospital tersohor di utara tanahair. Farah (bukan nama sebenar), umur 15 tahun, seorang yang pelajar agak cemerlang di sekolah. Setiap tahun, dia menduduki kelas pertama dan dia antara top 10 dalam kelasnya. Siapa sangka di sebalik wajah tenangnya tersimpan satu rahsia yang sangat berat untuk dipikul.

Segala-galanya terungkai apabila dia dibawa oleh ibunya ke hospital untuk membuat permeriksaan di jabatan o&g. Dia tekad untuk buat laporan polis selepas beberapa kali aduan kepada ibunya tidak diendahkan. Pemeriksaan di hospital membuktikan yang aduannya selama ini adalah benar. Dia memberitahu polis yang sejak umurnya 12 tahun, dia kerap dirogoI oleh abangnya sendiri di rumah.

Sedikit latar Farah. Dia anak bongsu dari 5 adik beradik. Dia tak kenal pun ayahnya siapa. Ibu beri 3 orang anaknya kepada orang lain untuk jaga. Ibunya cuma jaga abang sulung dia dan dia sahaja dan menetap dalam satu rumah. Selain mereka, teman lelaki ibunya turut menetap bersama mereka. Ibunya bekerja sebagai cleaner, masuk kerja pagi dan balik malam. Memang jarang-jarang sekali berada di rumah. Abang sulungnya pula tak bekerja. Dah la tak bekerja, lepas tu jadi penagih dadah pula. Abang sulungnya jarang balik rumah. Tapi bila dia balik rumah………

Farah memberitahu sejak dia berumur 12 tahun, ketika ibunya tiada di rumah, abangnya pulang. Abangnya yang seperti orang gila itu merogoI dia tanpa belas kasihan. #Dalam tempoh sebulan, kadang-kadang dia dikerjakan 2 kali, kadang-kadang 3 kali sehingga dia jadi lali. Ketika menceritakan kisahnya ini, tangan Farah bergerak-gerak. Dia berasa tidak selesa apabila staf hospital bertanyakan kisah hitam mereka.

Ibunya pula membisu. Bukan sekali anaknya itu beritahu dia tentang kejadiaan aib itu. Kini dia tampak malu dengan staf hospital. Kejadian ini dah menjadi kes polis. #Bayangkan anak berumur 12 tahun dirogol abangnya sendiri selama 3 tahun. Pelajar cemerlang tu……

Ini bukan kisah dongeng. Inilah antara realiti masyarakat yang ramai tak tahu. Semoga kisah ni menjadi iktibar kepada semua. #Kebanyakkan kes kejadian rogoI berlaku ekoran dari kelemahan dalam sistem kekeluargaan itu sendiri. – Oleh Miss A.


Gadis Cantik Ini Buat Tatu Di Seluruh Buah D#d#nya, NAMUN Anda PASTI Terkejut Melihat Selepas "Lukisan" Itu Siap

Gadis Cantik Ini Buat Tatu Di Seluruh Buah D#d#nya, NAMUN Anda PASTI Terkejut Melihat Selepas "Lukisan" Itu Siap




v



v



v



v


Bagi yang bukan beragama Islam, tatu badan merupakan salah satu bentuk olahan seni yang menarik jika ianya dilukis cantik. Pernah kah anda lihat tatu badan berbentuk tiga dimensi? Kalau belum pernah, kami mahu kongsikan beberapa gambar tatu 3D yang sangat AWESOME dan berseni.












Kisah Gadis Hidup Penuh Bahagia Dan Kesenangan, Namun Segalanya MENDUNG Apabila Suatu Hari Dia Didatangi SESUATU !!

Kisah Gadis Hidup Penuh Bahagia Dan Kesenangan, Namun Segalanya MENDUNG Apabila Suatu Hari Dia Didatangi SESUATU !!




Kisah Gadis Hidup Penuh Bahagia Dan Kesenangan, Namun Segalanya MENDUNG Apabila Suatu Hari Dia Didatangi SESUATU !!! | “Assalammualaikum…Bagi saya, Ramadhan kali ni terasa lebih bermakna dan berbanding yang sebelumnya. Kenapa? Sebab saya seorang manusia terpilih yang diberi peringatan oleh Allah bahawa ajal maut itu tidak mengenal usia. Selama ni saya hidup dalam kesenangan dan kebahagiaan. Semua benda yang saya nak, saya dapat. Alhamdulillah untuk semuanya. Tapi…


Tahun lepas, saya disahkan menghidap kanser dan terpaksa tangguh pengajian untuk jalani rawatan. Walaupun saya berasa sangat bersyukur sebab kanser saya masih belum sampai ke tahap yang kritikal, tapi hati saya hancur luluh. Saya rasa dunia saya gelap. Selama ni saya rasa saya lah orang yang paling bertuah, tapi sekarang saya rasa saya lah orang yang paling malang. Nevertheless, saya redha dengan ketentuan Allah dan sabar melalui setiap detik rawatan chemotherapy…

Sebelum tu (sewaktu saya sihat), saya pernah ada crush. Rezeki saya agaknya, Allah buatkan hati dia pon tertarik dekat saya. So, kami pon berkenalan sampai jadi kawan rapat. Saya rasa sangat gembira waktu tu sebab dia memang lelaki idaman saya– handsome, baik, gentleman, medic student. Sedangkan saya ni gadis yang biasa­biasa je. Alhamdulillah, saya rasa dialah antara anugerah yang paling berharga dalam hidup saya. He was my best friend, my companion, my listener, my strength when i feel weak and my inspiration to do the best in my study. Kami suka sama suka tapi tak pernah declare sebagai couple. Kami duduk negeri lain­lain. Setiap kali saya pergi ke tempat dia kami akan berjumpa, dengan ditemani kedua orang tua saya.

Bila saya dah sakit, saya beritahu dia dan Alhmadulillah selepas tu dia masih di sisi saya, malah kami semakin rapat. Dia lah sumber kekuatan saya selain daripada family. Dia bertanya khabar saya setiap hari dan selalu buat saya happy bila saya rasa down. Walaupun saya selalu rasa sunyi sebab jarang dapat jumpa kawan­kawan yang lain, saya masih mampu untuk senyum dan ketawa sebab dia ada. Sampaikan kawan saya pon cakap, mungkin dialah jodoh saya.

Tapi tu semua tak berkekalan. Mungkin Allah nak tunjuk apa yang kawan saya cakap tu tak betul. Entah kenapa, sampai satu hari, dia berhenti tanya khabar. Selepas 2­3 minggu tak bertegur sapa saya pon tanya kenapa, dia cakap sibuk & stress dengan study. Saya cuba memahami. Beberapa bulan berlalu, dan dia langsung tak tanya khabar saya. Tapi status whatsappnya selalu bertukar­tukar. Seolah­olah gembira dengan seseorang, tapi bukan saya.

Instinct saya kuat mengatakan bahawa dia dah jumpa orang lain dan dah tak suka dekat saya. Pada mulanya saya sangat sedih sebab tak sangka dia sanggup buat macam ni dekat saya. Saya ingatkan dia akan lebih supportive, lebih memahami keadaan saya berbanding orang lain sebab dia seorang bakal doktor. Tapi seorang bakal doktor pon mesti nak bercinta dengan orang sihat, kan? Jadi saya redha dan saya pon tak salahkan dia. Dia berhak buat pilihan terbaik untuk diri dia sendiri.

Bila saya fikir balik, ini silap saya sendiri sebab meletakkan harapan dekat manusia, bukan Allah. Saya mengharapkan kekuatan daripada dia, sedangkan yang menciptakan kekuatan itu Allah. Kadang­kala, walaupun rasa sunyi & rindu saya bersyukur sebab Allah jauhkan dia daripada saya. Agaknya, Allah nak jaga kesucian hati saya daripada dinodai lelaki ajnabi.

Pada saat saya menulis confession ni saya berada dalam rawatan chemotherapy saya yang terakhir sebelum menjalani scan untuk melihat sejauh mana kesembuhan saya. Kalau saya sembuh, in shaa Allah saya akan teruskan study bulan 9 ni. Korang semua doakan saya, okay?” – N


Friday, 24 June 2016

SERAM ! Suami Dedah DETIK-DETIK NGERI Kemalangan Hingga Anak & Isteri Maut Berlumuran DARAH !

SERAM ! Suami Dedah DETIK-DETIK NGERI Kemalangan Hingga Anak & Isteri Maut Berlumuran DARAH !




SUNGAI DUA - "Umaira, Umaira anak ayah," itu antara kata-kata akhir yang diucapkan seorang lelaki kepada anaknya dalam satu kemalangan maut membabitkan 16 kenderaan di KM406 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) dekat Tanjung Malim, yang menghala ke pusat bandar‎.

Biarpun masih bersedih dengan kejadian, mangsa Mohd Hasnun Ramli, 29, menggagahkan diri menceritakan mengenai detik-detik yang meragut nyawa anak serta isterinya itu.

Mohd Hasnun berkata kejadian berlaku ketika kenderaannya sedang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas dan dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk menziarahi ahli keluarga yang meninggal dunia.

"Masa tu jalan sesak disebabkan ada kemalangan di hadapan, kereta memang tidak bergerak.

"Seingat saya, saya sedang mendengar alunan ayat-ayat suci al-Quran, manakala anak dan isteri saya sedang tidur," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, tiba-tiba dia merasakan sesuatu merempuh kenderaannya itu dari belakang.

"Keadaan masa tu berlaku dengan pantas, badan saya terhentak ke stereng kereta, namun saya tidak mengalami sebarang kecederaan serius.

"Saya ingat setiap detik masa tu. Paling menghibakan saya lihat arwah isteri berlumuran dengan darah dan tidak lagi bernyawa, saya lihat anak saya, saya panggil namanya Umaira berulang kali, kali pertama dia menangis dan terus senyap, ALLAH sahaja yang tahu perasaan saya ketika itu," katanya.

Mohd Hasnun berkata dirinya menerima ketentuan dan ujian dari ALLAH ini dengan hati yang redha.

"Dia ada berkata kepada saya yang dia teringin nak menunaikan solat tarawih bersama saya di Masjid Biru (masjid negeri Shah Alam).

"Saya berjanji untuk membawanya, namun ini sudah tertulis yang dia akan pergi meninggalkan saya buat selama-lamanya," katanya.

Katanya, dia baru berpindah dan tinggal bersama isteri serta anaknya di Pulau Pinang selama setahun.

"Sebelum ini saya tinggal di Kuala Lumpur, tapi memandangkan isteri bekerja di sini, jadi saya pindah ke sini.

"Pada saya arwah seorang isteri yang amat sempurna, dia terbaik buat saya, namun ketentuan ALLAH melebihi segalanya saya redha dengan apa yang berlaku ini," katanya.

Jenazah Nurul Syazeila Iryani Suhaimi, 28 bersama Hanna Humaira Mohd Hasnun berusia setahun lima bulan dibawa pulang ke Kampung Permatang Tok Jaya, Pulau Pinang.

Jenazah kedua mereka kemudiannya dikebumikan di Tanah Perkuburan Pekan Darat kira-kira jam 11.30 malam semalam.

Sementara itu, Adun Sungai Dua Muhammad Yusoff Mohd Noor turut hadir menziarahi pengkebumian kedua-dua jenazah ini.


SEBENTAR TADI!! PAKAR MOTIVASI TERKENAL Prof. Izzi Haji Ali Telah Meninggal Dunia Tengah Hari Tadi...Lihat foto terakhirnya ini yang amat menyayat hati. Al-fatihah! Inilah Punca Sebenarnya yang mengejutkan ramai

SEBENTAR TADI!! PAKAR MOTIVASI TERKENAL Prof. Izzi Haji Ali Telah Meninggal Dunia Tengah Hari Tadi...Lihat foto terakhirnya ini yang amat menyayat hati. Al-fatihah! Inilah Punca Sebenarnya yang mengejutkan ramai





PAKAR motivasi terkenal Profesor Madya Md Izuddin Ali atau lebih dikenali sebagai Prof. Izzi telah kembali ke rahmatullah pada 12.45 tengah hari tadi.

Allahyarham dilaporkan meninggal dunia akibat menghidap strok.

Berita duka ini dimaklumkan oleh anak saudaranya menerusi laman akaun Twitter, Fadednv.

Fadednv turut meminta orang ramai sedekahkan Al-Fatihah kepada allahyarham.

Menerusi semakan Mynewshub di laman Twitter Prof Izzi. allahyarham ada memuat naik gambar melawat jenazah meninggal dunia pada hari pertama Ramadhan, iaitu 6 Jun lalu.

Menerusi kapsyen gambar tersebut, Prof. Izzi turut menulis “walau ramadhan akan ditempuhi, belum tentu melaluinya’ sekali gus memberi makna yang cukup mendalam.

Selain itu, Prof. Izzi turut berkongsi pesanan seorang ustaz pada 11 Jun lalu yang berbunyi “Tika Abu Talib nak mati, kiri kanan ada Abu Lahab & Abu Jahal serta di kaki ada Abu Sufian. Nabi SAW di kepala suruh beriman kepada Allah tapi dia enggan kerana lebih ikut kata-kata TIGA ABU ITU.. matilah dia dlm kafir… Moga kita tak tergolong orang seperti ni.

Allahyarham suatu ketika dahulu sangat popular dengan tagline ‘renung-renungkan dan selamat beramal’ dan sering muncul menerusi radio Hot FM.

Selain itu, Allahyarham juga merupakan seorang pensyarah Matematik di Universiti Teknologi Mara (UiTM). – MYNEWSHUB.CC





Thursday, 23 June 2016

GEMPAR!! TERUNGKAP WAJAH SEBENAR BEKAS ISTERI P RAMLEE KERABAT DI RAJA PERAK YG SGT MISTERI..

GEMPAR!! TERUNGKAP WAJAH SEBENAR BEKAS ISTERI P RAMLEE KERABAT DI RAJA PERAK YG SGT MISTERI..


terpksa di censored utk aurat org dh meninggal.


Apa Yg Anda Tidak Tahu Tentang P.Ramlee?



1. Bekas isteri kedua P.Ramlee iaitu Norizan merupakan seorang yg tegas dan berdisplin. Maklumlah merupakan orang istana (kerabat di raja) -bekas permaisuri negeri Perak. Jika anda hendak tgk Norizan..dialah yg berlakon sebagai permaisuri Pasir Berdengong dlm cerita Pendekar Do Re Mi (1973)..di mana P.Ramlee menawarkan watak itu kepada Norizan slps berbelas tahun mereka berpisah (bercerai).
Selepas norizan bercerai dgn p.ramlee, norizan bukan saja kehilangan p.ramlee malah hilang jawatan permaisuri perak yg pernah disandangnya dulu...p.ramlee pernah berkata kepada norizan yg "satu hari nanti, aku akan sembah kau semula", seolah2 norizan akan berkahwin dengan kerabat diraja semula
rupa2nya memang p.ramlee sembah norizan semula, tp dalam filem laksamana do re mi..norizan berlakon sebagai permaisuri negeri pasir berdengung.


Arwah seniwati Norizan ini berkahwin dengan p ramlee..Beliau ialah isteri kepada Sultan Perak Darul Ridzuan yang ke 32 ,Almarhum Sultan yusuf Izuddin Shah. Dan beliau telah diceraikan oleh Tuanku Sultan Yusuf dan selepas itu beliau berkahwin dengan P Ramlee

Assalamualaikum. WARISAN PERMAISURI MELAYU kali ini akan membawakan kisah seorang Permaisuri Sultan Perak yang sanggup meninggalkan istana demi mengejar cintanya kepada seorang Seniman Agung. Itulah kisah Almarhum Sultan Perak Darul Ridzuan Sultan Sir Yusuf Izzuddin, Yang Teramat Mulia Permaisuri Norizan Binti Muhammad Noor dan Seniman Agung Tan Sri P Ramlee. 

Norizan Muhammad Noor.

Seniwati Norizan Binti Muhammad Noor dilahirkan di Perak pada tahun 1927. Beliau berkahwin dengan Sultan Perak ke 32, Sultan Sir Yusuf Izzuddin Shah pada tahun 1954 pada usia 27 tahun. Pada tahun 1955, beliau diberikan gelaran Yang Teramat Mulia Permaisuri oleh suami beliau. Pada tahun 1955, Seniman P Ramlee atau nama sebenarnya Teuku Zakaria Bin Teuku Nyak Puteh membuat persembahan di Perak atas titah Almarhum Tuanku. Namun, Almarhum Tuanku ada berpesan kepada Permaisuri Norizan supaya jangan memandang kepada mata P Ramlee. Titah Tuanku, jika terpandang sahaja mata P Ramlee, seseorang wanita itu boleh jatuh cinta kepadanya. Permaisuri Norizan telah terkena panahan mata P Ramlee lalu jatuh cinta kepada Seniman muda itu. Perhubungan cinta antara Permaisuri Norizan dan P Ramlee dipisahkan oleh tembok istana. Mereka hanya berhubung melalui telefon. Hubungan ini hanya diketahui oleh Almarhum Tuanku apabila bil telefon istana melambung tinggi. 

Seniman P Ramlee dan Seniwati Norizan.

Almarhum Sultan Yusuf menceraikan Permaisuri Norizan. Norizan keluar dari istana untuk hidup bersama P Ramlee. Pasangan ini berkahwin pada 6 Februari 1955. Ketika itu P Ramlee berusia 26 tahun manakala Norizan berusia 28 tahun. Rumahtangga mereka berdua bahagia pada awal perkahwinan. Namun, Norizan terasa disisihkan apabila P Ramlee mula melonjak naik dalam kariernya. Norizan merasa terpinggir dan dalam masa yang sama muncul seorang biduanita muda yang bernama Saloma dalam kamus hidup P Ramlee. Perkahwinan mereka hanya bertahan 6 tahun sahaja. Pasangan ini bercerai pada tahun 1961. 

Almarhum Sultan Yusuf mangkat pada tahun 1963 di Istana Iskandariah. Sebentuk cincin biru yang kini masih tersimpan di Arkib Negara Malaysia adalah antara kenangan cinta Almarhum Sultan Yusuf kepada Norizan. Seniman Agung P Ramlee meninggal dunia pada tahun 1973. Manakala Norizan menghembuskan nafas terakhir pada 15 Mei 1992 pada usia 65 tahun. Seniman Agung P Ramlee telah menghasilkan sebuah lagu khas untuk Norizan sewaktu mereka masih bersama. Lagu Tidurlah Wahai Permaisuri merupakan hadiah buat Seniwati Norizan. Seniwari Norizan juga pernah berlakon sebagai Permaisuri di dalam filem Laksamana Do Re Mi pada tahun 1973 di bawah arahan bekas suaminya P Ramlee.

TIDURLAH WAHAI PERMAISURI
Hasil nukilan Tan Sri P Ramlee buat Norizan.

Tidurlah
Tidurlah wahai permaisuri
Tidurlah hai permaisuri
Tidurlah 
Pejam mata
Tidur nyawa
Kudendangkan
Kunyanyikan
Wahai puteri jelita

Jika kau tidur lena
Mimpikan bahagia
Di taman syurga loka
Kau dan aku berdua

Hai dewi suci
Kaulah kekasih hati
Bersumpahlah kamu
Bahawa kau kekasiku
Bersumpahlah kamu


Bersumpahlah permaisuri tidurlah


Wednesday, 22 June 2016

Bila Bersalin Kena Bog3l Juga Ke ? Nurse Jawab , “Oh ,masa buat tak malu, masa beranak nak malu-malu pulak! semua orang telanjang, bukan awak seorang!”

Bila Bersalin Kena Bog3l Juga Ke ? Nurse Jawab , “Oh ,masa buat tak malu, masa beranak nak malu-malu pulak! semua orang telanjang, bukan awak seorang!”









Tuesday, 21 June 2016

Allahuakbar!! KAZAR Bongkarkan KEJADIAN ANEH BERLAKU Ketika MELAWAT KUBUR ARWAH PAK YUS KETIKA RAMADHAN Semalam.. Kemuliaan Hati PAK YUS Memang Tak Disangka,, AL-FATIHAH......

Allahuakbar!! KAZAR Bongkarkan KEJADIAN ANEH BERLAKU Ketika MELAWAT KUBUR ARWAH PAK YUS KETIKA RAMADHAN Semalam.. Kemuliaan Hati PAK YUS Memang Tak Disangka,, AL-FATIHAH......






trowback.. Kazar dtg ziarah ArwAh (YUSSRI BIN EDOO)... ni yg dikatakan sahabat... Al-Fatihah abg semoga abg damai dan tenang disana... pasti suatu masa kita akan ketemu di sana.. Aamin...

Kredit : Naseemboy





Van HENTAM Kereta Double Park. Wanita Ini Dedah PUNCA SEBENAR Yang Ramai TAK TAHU !!!

Van HENTAM Kereta Double Park. Wanita Ini Dedah PUNCA SEBENAR Yang Ramai TAK TAHU !!!




Van HENTAM Kereta Double Park. Wanita Ini Dedah PUNCA SEBENAR Yang Ramai TAK TAHU !!! | Laman sosial viral lagi apabila tersebar video sebuah kereta yang double park dilanggar teruk oleh sebuah van yang dihadang oleh kereta itu. Rata­rata netizen setuju dengan tindakan pemandu van tersebut walaupun sebenarnya agak kejam juga.


Pada masa yang sama ramai juga netizen yang meluahkan rasa kasihan kepada pemilik kereta tersebut. Mana tak ye. Dah la kereta berusia, pastu dilanggar teruk oleh van tu. Mana nak cari duit untuk ganti.


Bagi Yang Belum Tengok Boleh Tengok Video Tu Di Bawah Ni.



Kemuncak kepada perbalahan netizen di laman page Penang Kini itu, seorang lelaki Jess Chiang tampil menyatakan kisah sebenarnya berkenaan kes viral ini. Beliau berkata, “Sokong cadangan u bagi yg double parking. Tapi ni kes lain la, yg rakam tu pemilik proton tu, van tu pun miliknya, pemandu van tu pinjam van dia x mau pulangkan, dia halangnya dgn kereta dan panggil org main tunda van, pemandu tu mengamuk.” yang menjawab kepada cadangan Cik Mawar yang mengatakan, “Xwajar.. pecah cermin tingkap turun handbreak dia tolak tepi… ang jantan kot.. ni teladan xbaik.. yg org dble park ni pn 1 hal kot emergency pn tgl la no fond ke ap ke.. nyusahkan org.. kot kerap sgt dble park print no fond besar2 sekeping liminet. Buh kt dashbord..“


Apa­apa pun keadaannya, tak elok la bertindak kejam camtu kan. Apa kata korang pula?


Suami PRANK Isteri, Menyuruh Rakan MENGGODA Isterinya Sehingga ke BILIK. Namun, Lihat Apa Yang TERJADI Selepas Itu...

Suami PRANK Isteri, Menyuruh Rakan MENGGODA Isterinya Sehingga ke BILIK. Namun, Lihat Apa Yang TERJADI Selepas Itu...




Suami PRANK Isteri, Menyuruh Rakan MENGGODA Isterinya Sehingga ke BILIK. Namun, Lihat Apa Yang TERJADI Selepas Itu...

"Saya Hairan kenapa ISteri saya Perangai makin pelik.. Setelah saya periksa telefon dan saya mengekorinya... saya tendang pintu bilik.. Rupanya Mereka sedang... " Ini dikatakan isteri durjana.. Kesian suami kau sampai sanggup ikut engkau. tapi kau dah macam orang gila !!


Isteri curang lebih banyak mengundang penceraian berbanding suami curang

Kes penceraian yang disebabkan oleh kecurangan semakin menjadi-jadi. Terlalu banyak kes dalam simpanan fail rujukan kami, dari kes yang melibatkan artis, melibatkan ahli perniagaan, melibatkan para pemimpin negara bahkan juga pasangan biasa.

Kali ini ingin admin pautkan fenomena ini melalui satu kisah benar yang dikirim kepada kami ini secara lengkap untuk renungan kita bersama. Bacalah dengan hati terbuka dan teliti pelajaran yang kami kongsikan di hujungnya. Kami hilangkan ‘nama penulis’ untuk mengelak fitnah.

Kisah benar isteri curang – wajib baca!!!

Saya bekerja sebagai seorang ketua eksekutif di sebuah syarikat swasta. Isteri saya adalah juru audit di sebuah syarikat swasta juga. Kami mempunyai seorang anak perempuan yang kini berumur 13 tahun. Dialah buah hati saya dunia dan akhirat.

Kisah ini terjadi pada dua tahun lepas. Saya perhatikan sikap isteri saya tak macam biasa. Saya dapat kesan perubahan sikapnya kerana dah lebih 10 tahun kami bersama. Mana tidaknya, kadangkala saya sembunyi-sembunyi perhatikan tingkah lakunya. Saya lihat dia semakin gemar membawa handphonenya kemana-mana walau ke bilik air. Saya cuba mintak nak lihat handphonenya tetapi berjuta alasan yang dia berikan. Saya dah terfikir macam-macam. Saya cuba selami apa yang dia alami tetapi gagal. Nampak seperti dia menyembunyikan sesuatu dan layanannya juga tidak seperti dulu.

Sebelum ini, bila saya buat lawak, pasti dia yang akan ketawa dahulu walau pun cerita yang saya nak sampaikan belum habis lagi. Kini, setakat ketawa kecil untuk ambil hati saya saja. Soal atas katil pun begitu, dalam sebulan sekitar 5 kali yang saya minta cuma sekali yang saya dapat. Itu pun rasa macam beraksi dengan patung. Kalau dulu, bila saya mintak 5 kali, 8 kali pun dia sanggup walaupun dia sampai susah nak bangun pagi tapi sekarang nyata berbeza.

Suatu hari, mungkin tuhan nak kabulkan doa saya supaya diberi petunjuk dalam menghadapi situasi ini. Isteri saya mandi dan tertinggal handphonenya dalam laci. Saya yang sedang bersiap nak pergi kerja terdengar handphonenya berbunyi tanda ada mesej diterima. Terus saya capai handphonenya dan buka peti mesejnya. Tiada nama terpapar, cuma nombor sahaja. Saya cepat-cepat catat nombor handphone yang tertera. Kemudian saya baca isi mesejnya. Kesangsian saya mula memuncak bila terbaca mesejnya yang berbunyi “lepas kerja tunggu kat tempat biasa”. Hati saya mula bergelora dan fikiran mula bercelaru. Tapi saya tahankan dan cepat-cepat padam mesej tu dan letakkan kembali handphone tu ditempatnya. Perlahan-lahan saya keluar dari bilik dan bersarapan.

Semasa saya bersarapan isteri saya siap mandi dan kemudian dia bersarapan bersama-sama saya. Saya cuba tahankan perasaan saya ketika itu dan buat macam tidak ada apa-apa yang berlaku. Kemudian kami pergi kerja menaiki kereta masing-masing. Sebelum itu, saya bawa bersama viewcam untuk digunakan sebagai pengumpul bukti.

Petang itu saya menantikan kelibat isteri saya selepas waktu kerja dengan menunggu di hadapan pejabatnya di dalam kereta yang saya pinjam dari rakan. Saya tidak gunakan kereta saya, takut isteri saya perasan. Hati saya bergelora apabila terlihat isteri saya keluar dari pejabatnya dan terus menuju ke arah kereta yang tidak saya kenali. Nampaknya kereta tersebut telahpun menunggu isteri saya sebelum saya sampai.

Saya perhatikan kereta tersebut meninggalkan perkarangan pejabat isteri saya. Dengan berhati-hati saya ekori kereta tersebut dalam jarak yang selamat. Tiba-tiba handphone saya berdering, rupanya isteri saya telefon saya. Saya pelik, adakah dia dapat menghidu perbuatan saya. Saya jawab panggilannya dan hati saya hancur apabila dia memberitahu bahawa pada hari itu dia balik lewat dan ada meeting katanya. Bila saya tanya dia berada di mana, dia kata sedang bekerja di pejabat. Sungguh pilu hati saya melihat isteri saya berbohong.

Saya kuatkan semangat ingin membongkar apa sebenarnya yang terjadi dengan isteri saya. Saya ekori hingga ke sebuah restoran yang terkenal. Saya lihat isteri saya keluar dari kereta dan menuju ke restoran berkenaan bersama seorang lelaki yang saya rasa jauh lebih muda dari isteri saya. Setelah mereka masuk, saya mencari sudut yang memudahkan untuk saya memerhatikan mereka. Hampir 3 jam saya lihat kemesraan mereka berdua. Kadangkala saya nampak lelaki itu seperti membetulkan tudung isteri saya dan mereka kadangkala ketawa kecil. Entah apa yang mereka bualkan saya pun tidak tahu. Berdosa saya pada hari itu kerana telah meninggalkan solat asar dan maghrib semata-mata mencari kebenaran.

Saya menunggu di dalam kereta sampai lenguh seluruh badan saya. Sekali sekala saya rakam perbuatan mereka di dalam view cam. Setelah sekian lama menanti, akhirnya mereka keluar dari restoran dan menuju ke arah kereta tadi. Saya rakam segala perbuatan mereka. Kemudian mereka bergerak menuju ke arah yang saya tidak pasti. Saya ekori lagi hinggalah saya tahu kemana tujuan mereka. Rupanya mereka kembali ke pejabat isteri saya tetapi melalui lorong belakang yang gelap dan sempit itu. Saya tidak dapat ikut kerana takut mereka sedar akibat lampu yang saya pasang.

Saya mengambil keputusan untuk berjalan menyusup ke tempat-tempat yang tersembunyi untuk merakam perbuatan mereka di dalam kereta di tempat yang gelap itu dengan meletakkan kereta saya di tempat yang sesuai. Suasana di lorong itu amat gelap. Yang kedengaran hanya deruman bunyi kereta lelaki tadi yang tidak dimatikan enjinnya. Saya cari tempat yang sesuai dan tersembunyi agar tidak disedari mereka. Saya hidupkan fungsi night vision yang mana saya dapat merakam setiap aksi mereka walaupun dalam keadaan yang amat gelap.

Bagai nak luruh jantung saya berdebar, amat terkejut bila mendapati mereka sedang #berasmara. Saya lihat mulut mereka bercantum dan setelah agak lama, saya lihat lelaki itu menurunkan tempat duduk yang diduduki oleh isteri saya. Saya agak mereka pasti sedang berbaring bersama dan terpaksa berdiri lebih dekat di tempat yang selamat untuk merakam apa yang mereka lakukan.

Hati saya hancur luluh pada ketika itu. Syaitan mula berbisik menyuruh saya menamatkan sahaja riwayat kedua-dua makhluk yang sedang berzina itu di situ juga, tetapi saya tetap bersabar dan terus merakam setiap perbuatan mereka. Saya sedar, tuhan menyebelahi saya. Kebencian saya meluap-luap. Terus saya padamkan view cam dan dengan berhati-hati saya berjalan kembali ke kereta. Selepas memulangkan kembali kereta rakan, saya pun memandu kereta saya pulang.

Dalam solat saya menangis dan berserah kepada allah untuk menegakkan jalan bengkang bengkok yang dicipta oleh isteri saya itu. Kemudian saya pergi ke bilik anak saya. Saya lihat anak saya sedang lena tidur. Sekali lagi saya menangis melihat anak saya yang tidak berdosa itu. Pada ketika itu saya terfikir, apakah dosa saya sehingga begini hebat dugaan tuhan kepada saya.

Apabila terdengar bunyi kereta isteri saya tiba di garaj, saya keluar dari bilik anak saya dan menuju ke pintu untuk membukakan pintu supaya isteri mudah masuk ke dalam. Isteri saya terkejut melihat saya masih belum tidur. Dia cuma tersenyum dan mengatakan banyak perkara-perkara berbangkit ketika mesyuarat yang membuatkan dia pulang lewat. Dalam hati saya menyumpah sendirian, perempuan laknat!!. Berani kau menipu hidup aku dan anak aku. Tetapi saya sembunyikan perasaan itu dengan tersenyum dan saya lihat pakaian dan tudungnya semuanya rapi seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku. Dasar perempuan jalang, tahu sahaja menyembunyikan perbuatan keji di jalan tadi.

Malam itu saya biarkan isteri saya tidur sendirian. Saya tidur menemankan anak saya didalam bilik anak saya walau pun pada malam itu, selepas isteri saya mandi, dia minta disetubuhi. Saya beri alasan saya penat, sedangkan saya tahu niatnya, untuk menyembunyikan angkara perbuatannya tadi. Manalah tahu jika ianya membuahkan hasil, sekurang-kurangnya dia dapat meyakinkan bahawa hasil itu adalah dari benih saya. Sudahlah, saya dah menjangkakan semua kemungkinan dan muslihat itu setelah melihat apa yang dia lakukan tadi.

Pada keesokkannya, saya ambil kesempatan untuk memasukkan apa yang saya rakamkan malam tadi ke dalam cd menggunakan laptop saya secara senyap. Pada sebelah petangnya saya berbincang bersama isteri saya berdua di dalam bilik. Saya bertanyakan adakah dia mahu jika saya menceraikannya jika dia sudah mempunyai lelaki yang lebih baik dari saya.

Dia menyangkal kata-kata saya dengan mengatakan saya kuat cemburu dan dia meyakinkan saya bahawa tiada insan lain dalam hidupnya melainkan saya sorang. Kemudian saya katakan kepadanya, bagaimana jika saya ada bukti yang menunjukkan bahawa dia berbohong. Pada ketika itu air muka isteri saya mula berubah. Seperti biasa, dia sengaja mengalihkan cerita. Saya yang sudah tidak dapat bersabar terus mengarahkannya mengemas pakaian dan memberitahu bahawa kami akan pulang ke rumah ibu bapanya pada hari itu juga.

Isteri saya terkejut dengan tindakan saya. Kemudian dia mula menanyakan berbagai soalan. Dari nada suaranya saya tahu, dia sedang dalam keresahan. Dia takut saya dapat menghidu perbuatannya. Saya terpaksa meninggikan suara akibat terdorong rasa marah yang teramat sangat. Tak pernah saya bersikap sebegitu selepas kawin cuma pada hari bersejarah itulah saya bertukar rupa sebentar. Kemudian saya meminta anak saya mengemas pakaiannya dan memberitahu bahawa kami akan pulang ke kampung.

Alangkah gembiranya anak saya, dapat berjumpa atuk dan neneknya yang dirindui. Tetapi hati saya menjadi sebak melihat telatah anak yang mash tidak mengerti erti hidup. Anak saya seakan mengetahui hati saya. Tiba-tiba dia berhenti melompat kegirangan dan dia terus menuju kepada saya sambil bertanya kenapa saya nampak sedih. Saya berkata saya letih tetapi anak saya kata saya tipu. Dia seboleh-boleh minta saya beritahunya kenapa perwatakan saya tidak seperti biasa.

Saya menjadi teramat sebak dan mengalirkan air mata. Seorang anak kecil menjadi terlalu prihatin dengan papanya. Saya peluk anak saya, saya cium dia. Saya beritahu dia bahawa nanti bila sampai rumah atuk dia akan tahu. Anak saya hanya mengangguk dan terus masuk ke biliknya mengemas pakaian selepas diminta oleh saya.

Dalam perjalanan kami tidak banyak berbual. Saya hanya menumpukan perhatian pada jalan raya dan hilang selera saya untuk berbual bersama isteri. Isteri saya tidak habis-habis bertanyakan kenapa saya membisu dan tidak banyak bercakap. Tetapi saya hanya diam. Cuma celoteh anak saya yang membuatkan saya kadang-kadang tertawa kecil.

Sampai di rumah mertua saya, mereka sungguh gembira melihat anak, menantu dan cucunya pulang. Terasa seperti tidak sampai hati untuk saya meluahkan apa yang terbuku di hati saya kepada mereka. Sehinggalah pada keesokkannya, selepas solat zohor saya meminta kedua-dua mertua saya dan isteri saya duduk di ruang tamu untuk membincangkan satu perkara. Isteri saya kelihatan tenang dan saya tahu, itu hanyalah luaran sahaja, sedangkan hatinya lebih berkecamuk akibat kecurangannya.

Akhirnya bapa mertua saya bertanya, apakah hajat sebenarnya saya memanggil mereka. Apakah perkara yang hendak dibincangkan. Saya seperti hendak menangis ketika saya bertanyakan kepada mereka, apakah pendapat mereka jika saya pulangkan kembali isteri saya kepada mereka. Mereka terkejut, begitu juga isteri saya. Kemudian mereka bertanya, apakah salah anak mereka sehingga saya ingin mengambil keputusan sebegitu rupa. Saya terdiam tidak terkata. Setelah berkali-kali dihujani soalan kenapa dan mengapa, akhirnya saya mengatakan bahawa isteri saya telah pun berzina dengan disaksikan oleh mata saya sendiri.

Mertua saya mengucap panjang. Mereka terus bertanyakan kepada isteri saya. Isteri saya menafikan sesungguh-sungguhnya sambil memeluk ibunya. Tidak cukup dengan itu, isteri saya terus mengatakan bahawa saya kuat cemburu dan mengatakan dia memang selalu pulang lewat malam tetapi atas urusan tugas, bukan berselengkoh orang lain. Mertua saya bertanyakan soalan bertalu-talu kepada saya dan isteri saya. Akhirnya saya pergi ke kereta, mengambil cd dan saya pasangkannya di vcd player yang terletak di ruang tamu.

Mertua saya mengucap tidak henti-henti setelah melihat apa yang ditayangkan dihadapan mata mereka. Itulah rakaman kecurangan anak mereka ‘sedang #bermain’ di hadapan mata mereka. Isteri saya hanya menundukkan kepala sambil menangis teresak-esak. Kemudian isteri saya bangun mendapatkan saya dan dipeluknya kaki saya sambil meraung-raung meminta ampun dan berjanji untuk tidak mengulangi perbuatannya itu.

Anak saya dan mak usunya tiba-tiba keluar daripada bilik akibat terdengar raungan isteri saya. Mereka terus ke ruang tamu tanpa kami sedari dan turut melihat tayangan kecurangan isteri saya. Kemudian saya terdengar suara anak saya bertanyakan kenapa mamanya memeluk lelaki lain dan bukan papanya di dalam television itu dan kenapa mamanya biarkan lelaki itu memegang buah dadanya. Saya yang menyedari anak saya berada di ruang tamu dengan pantas menutup television. Saya lihat wajah anak saya yang kehairanan akibat terlihat tayangan tersebut dan juga setelah melihat mamanya meraung-raung dikaki saya.

Wajah adik ipar saya juga dalam keadaan terkejut. Tangannya menutup mulutnya dengan matanya yang terbeliak akibat terkejut setelah mengetahui perbuatan kakaknya itu. Terus sahaja dia menarik tangan anak saya masuk ke bilik. Kedua-dua mertua saya tidak dapat berkata walau sepatah kata pun. Seminggu selepas itu, saya dan isteri saya pergi ke mahkamah syariah dan memohon perceraian. Selepas perbicaraan dan bukti-bukti yang kukuh, saya mendapat hak penjagaan anak saya. Kemudian saya meminta bekas isteri saya supaya menikah dengan lelaki yang saya nampak pada hari itu dengan disaksikan oleh hakim dan orang-orang pejabat agama.

Selepas kejadian itu, saya tinggal bersama anak saya dan sebulan sekali bekas isteri saya datang melawat anaknya. Sehinggalah selepas beberapa bulan, saya tidak nampak lagi batang hidungnya menjengok anaknya. Dari cerita yang saya dengar dari orang-orang tempat dia bertugas, selepas bekas isteri saya berkahwin dengan lelaki tersebut, dia memakan hati kerana lelaki tersebut ada hubungan sulit dengan perempuan lain. Mungkin itulah balasan allah kepadanya.

Pada hari raya puasa yang lalu, saya berziarah ke rumah bekas mertua saya atas desakan anak saya. Di sana saya berpeluang berjumpa dengan bekas isteri saya. Saya lihat, dirinya tidak lagi seperti dahulu. Tubuh yang dahulunya montok dan menawan kini kurus kering. Dari wajahnya saya tahu bahawa dia memang benar-benar makan hati dengan suami barunya yang diberahikan itu.

Biarlah, allah sudah pun temukan mereka berdua. Bahagia atau tidak itu bukan kerja saya, itu kerja tuhan. Yang penting, saya kini memulakan hidup baru dengan anak kesayangan saya. Dialah harta yang tidak ternilai untuk saya di dunia dan akhirat. Saya akan pastikan anak saya melalui jalan hidup yang betul agar hidupnya tidak menyimpang daripada ajaran allah yang sebenar.

Kesimpulan

Semuga kisah pedih pengalaman sahabat kita ini dapat menyedarkan pasangan lain di luar sana. Ingatlah ‘lelaki yang tidak cemburu terhadap isteri dan anaknya adalah dayus dan tidak akan mencium syurga’. Iman wanita amatlah tipis dan amat mudah tergoda, khususnya apabila mereka bebas sewaktu bekerja.

Warga prihatin ada banyak kes sebegini dalam simpanan fail kami. Zina bagi yang sudah berkahwin hukumannya rejam sampai mati. Jika tidak direjam secara muhkamat, mereka tetap direjam secara mutasyabihat. Aktiviti haram memang dipromosi oleh syaitan. Ia dilakukan semata-mata kerana nafsu, tanpa ikatan dan tanggungjawab. Oleh itu, menjadi trend sekarang semua perbuatan zina itu dirakam untuk ‘kenangan’. Apabila nafsu sudah memuncak, masing-masing sudah tidak kisah untuk dirakam aksi ranjangnya. Banyak sekali kes yang pihak wanita sendiri yang merakam aksinya berkali-kali.

Seorang suami yang berprinsip tidak akan mampu menerima semula isteri yang berlaku curang. Itu adalah ego atau ‘pride’ lelaki yang allah kurniakan secara fitrah. Pengalaman kami menunjukkan suami akan menceraikan isterinya pada kadar segera sebaik sahaja mendapat bukti. Memanglah hakikatnya seorang wanita hanya untuk seorang lelaki sahaja. Tidak mungkin 2 lelaki atau lebih boleh hidup bersama seorang wanita dalam masa yang sama.

Hasil kajian dan pengalaman kami juga menunjukkan situasi yang amat berbeza dengan sikap isteri yang masih mampu walaupun pahit untuk menerima suami yang berselingkuh dengan wanita lain. Mungkin para isteri memikirkan soal nasib anak, nasib diri yang mungkin menjanda, menjaga maruah diri serta keluarga dan sebagainya. Kebetulan pula dalam islam ada poligami yang sering diambil peluang oleh suami untuk berbuat sewenangnya. Kononnya boleh tambah isteri bila ‘terkantoi’. Maka meranalah si isteri.

Janganlah biarkan isteri kita berkeliaran, samada melalui aktiviti sosial secara zahir maupun melalui alam maya. Jika isteri kita diizinkan bekerja, pantaulah gerak geri mereka. Begitulah juga dengan para suami. Janganlah buang masa melayan isteri dan anak dara orang. Jika kita benar-benar mampu dan mahu, bernikahlah sahaja agar perhubungan itu ada berkatnya.

Pengalaman seorang dari kami amat mengejutkan sekali. Seorang artis terkenal yang sudah bersuami dipelawa di hadapannya oleh rakan lelakinya hanya dengan ayat “can i have #se’x with you, i have got a room here’. Beliau yang sedang makan di restoran hotel itu bersama rakan beliau boleh dengan mudah ikut naik ke bilik. Ironinya, ia tidak berlaku di hadapan rakan kami dan rakan-rakan artis itu, bukan secara rahsia. Beliau turut menceritakan kisah zina yang berleluasa secara terang-terangan di kalangan artis dan penari budaya.

Lihatlah penceraian yang berlaku apabila suami dapat tahu isterinya bertukar gambar alat kelamin dengan artis, melakukan perbualan #lu-ca’h melalui telefon, sms, facebook, whatsapp dan sebagainya. Hari ini ramai lelaki yang mengadu isteri mengabaikan suami dan anak kerana aktiviti ini. Dari aktiviti maya itu mereka berjumpa dan akhirnya syaitan akan menggoda masing-masing melakukan zina. Ingatlah, rakaman dan berita dari kerosakan akhlak ini akan menjadi rejaman masyarakat terhadap kita hingga ke anak-cucu, bahkan ke akhir hayat.

Telah allah tegaskan bahawa “berkeliaran itu membawa kerosakan”. Seharusnya kita mematuhi arahan allah itu agar mampu kita hentikan segala kerosakan akhlak ini segera. Kita sudah terlalu jauh dari landasan agama kita. Kerana itulah hidup masyarakat kita ini amat ‘tidak sejahtera’.