Thursday 18 August 2016

Filled Under:

7 Kes Culik & Bunuh Kanak-Kanak Palinh NGERI Di Malaysia, No 6 Tu Paling ZALIM Ya Allah...

    7 Kes Culik & Bunuh Kanak-Kanak Palinh NGERI Di Malaysia, No 6 Tu Paling ZALIM Ya Allah...





    Kuala Lumpur: Mayat Noor Amila Edrus Norsham, 5, yang dilaporkan hilang di Jinjang Utara sejak lapan hari lalu (11 Ogos), dijumpai dalam keadaan menyayat hati dengan kepala terpisah dari badan dalam semak di Kampung Kemensah, Hulu Kelang, hari ini, antara beberapa kes kanak-kanak hilang sejak 1996.


    Antara mereka yang lain ialah:

    Ting Song Seng, 9. - Hilang ketika menunggu bas di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina), Taman Rasah, Klang, untuk pulang ke rumah pada 15 Januari 1996 dan dia masih gagal ditemui sehingga sekarang.

    Nurin Jazlin Jazimin, 8. - Hilang pada 20 Ogos 2007 selepas keluar ke pasar malam berhampiran rumahnya di Seksyen 1, Wangsa Maju. Mayatnya yang tidak berbaju dipercayai mangsa deraan seks, ditemui dalam beg yang ditinggalkan di tangga premis perniagaan tiga tingkat di Jalan PJS 1, Taman Petaling Utama, Petaling Jaya pada 17 September 2007. Mangsa dibunuh 24 jam sebelum mayatnya ditemui.

    Sharlinie Mohd Nashar, 5. - Hilang pada 9 Januari 2008 ketika bermain bersama kakaknya di padang permainan yang terletak kira-kira 200 meter dari rumahnya di Jalan PJS2C/11N, Taman Medan, Petaling Jaya. Sharlinie masih gagal ditemui sehingga hari ini.

    Muhamad Asmawi Jalaludin, 11. - Hilang pada 9 Mac 2008 ketika pulang dari taman permainan berdekatan berdekatan Flat Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kerinchi. Dia belum ditemui hingga kini.

    Nurul Nadirah Abdullah atau Dirang, 5. - Hilang pada 1 Mac 2012 dari rumahnya di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam, Johor Baharu, ketika keluar ke kedai pada 10.30 pagi. Mayatnya ditemui pada 8 Mac, rentung dalam lubang di kawasan perumahan terbengkalai di Nusa Damai, Masai. Seorang buruh, Muidin Maidin, 26, didapati bersalah membunuh mangsa antara 1 Mac dan 2 Mac 2012 dan dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

    Freddie Joseph, berusia setahun lapan bulan. - Diculik dari rumah ibunya di Bangsar pada 8 November 2013 dan dijumpai keesokan harinya bersendirian dalam keadaan lapar dan letih di Taman Tasik Titiwangsa oleh pemandu lori dan pemandu teksi kira-kira 12.55 tengah hari.

    Mohd Shariqal Sidek, 3. - Hilang pada 21 November 2014 ketika bermain di kawasan kebun getah di Kampung Selagon, Beaufort, Sabah. Dia ditemui mati, dipercayai dibunuh berhampiran Sekolah Menengah St John, dua hari kemudian kira-kira tujuh kilometer dari lokasi dilaporkan hilang.




    0 comments:

    Post a Comment