Friday 19 August 2016

Filled Under:

SALINAN REPORT POLSI DAH KELUAR-


    SALINAN REPORT POLSI DAH KELUAR-








    *Bapa arwah adik edrus nie ada 4 org isteri..

    *Edrus anak isteri no 4. Dan dijaga oleh isteri no 2.

    *made hamid(suspek) adalah suami kepada Nazurah Norsham iaitu ank prempuan kepada isteri no 2.

    *made hamid(warga mymar) adalah menantu kepada ayah edrus & isteri no 2.

    *made hamid(suspek) adalah abg ipar kepada arwah edrus.

    *isteri no 4(ibu kandung arwah) berkerja di klcc.


    Update

    Selamat Petang Tuan


    Jinjang rpt: 16764/2016

    IO: Sjn Muhammad Adha Bin Zali

    KEP (OH) Reklasifikasi Seksyen 363 Kanun Keseksaan


    1. Butiran Pengadu:-

    (A1) Norsham Bin Jalil, KP: 530718105679, Kerja: Pemandu M/lori.


    2. Butiran mangsa:-

    Noor Amila Edrus Bin Norsham, KP: 110318141557, Umur 5 thn


    3. Butiran tangkapan. Kepong rpt: 8246/2016:-

    (B1) Norhamid Bin Nor Muhamad, KP; 900205065259, Kerja: Penasihat Perkhidmatan Pusat Servis Mercedes. (Tiada rekod jenayah). (B1) merupakan abang ipar tiri mangsa.(B1) direman 16/8/2016 sehingga 19/08/2016


    Fakta Kes:-


    1. Pengadu buat laporan Polis beritahu pada 11/08/2016 jam l/kurang 1922hrs Mangsa telah ke surau berdekatan rumah berseorangan seperti biasa. Pada jam 2030hrs pengadu dapati mangsa masih belum pulang. Pengadu cuba mencari di surau tersebut namun gagal menjumpai.


    Hasil siasatan dapati:-


    1. Pengadu bekerja sebagai Pemandu lori. Pengadu berkahwin 4 dan mempunyai 9 orang anak. Mangsa merupakan anak pertama isteri ke empat (A1) dan mangsa dijaga dan tinggal bersama isteri ke dua (A1) di No 9 Blok C 30 Rumah Panjang Jinjang. Isteri ke dua (A1) telah jaga mangsa sejak umur 9 bulan dengan kebenaran isteri Keempat iaitu ibu kandung mangsa.


    2. Semasa kejadian mangsa seorang diri ke surau untuk sembahyang maghrib berhampiran rumahnya iaitu jarak lebih kurang 20 meter. Mangsa memang setiap hari akan ke surau tersebut dan merupakan rutin harianya. Pakaian mangsa adalah t-shirt belang kuning,biru, merah, hijau berseluar track kelabu dan berkopiah.


    3. Rakaman percakapan (A1) menyatakan semasa kejadian (A1) berada di rumah isteri ke tiga No 89 Blok C22 rumah panjang iaitu berhampiran dengan tempat kejadian dan pada jam 2030 hrs isteri ke duanya maklum mangsa tidak balik ke rumah lagi. (A1) tidak mempunyai musuh atau hutang dengan sesiapa dan sehingga kini tidak ada terima apa-apa panggilan peras ugut daripada sesiapa.


    4. Rakaman percakapan 1 orang awam nama Siti Hajar Haryani (A2), pekerjaan doctor menyatakan pada 12.8.2016 jam lebih kurang 2040 hrs semasa pergi ke pasar malam TTDI jaya Nampak 1 kanak-kanak lelaki umur lebih kurang 5 tahun bersama 1 perempuan dipercayai warganegara Indonesia sedang mengemis di pasar malam tersebut. Semasa (A2) balik ke rumah buka “sinar online” Nampak wajah mangsa seiras dengan kanak-kanak yang ditemui di pasar malam. (A2) kemudian buat laporan polis sepertimana Bukit Jelutong 5305/16.


    5. Rakaman percakapan 1 lagi saksi awam nama Halimah Binti Sayuti, umur: 54 thn (A3) menyatakan pada 11.8.2016 jam lebih kurang 0750 hrs keluar dari rumah menuju ke Surau dan dalam perjalanan telah berjumpa dengan rakanya nama Rosiah (A4). (A3) dan (A4) berjalan sekali ke surau dan sampai berhampiran surau Nampak 1 m/kar jenis saga flx warna merah dalam keadaan engine masih hidup dan Nampak mangsa berada di kerusi hadapan penumpan m/kar memakai pakaianya seperti dinyatakan (A1). Keadaan mangsa diam sahaja didalam m/kar. Turut berada didalam m/kar adalah 1 lelaki bangsa tak pasti berbadan tegap, rambut pendek berada di kerusi pemandu. (A3) dan (A4) tidak syak apa-apa waktu itu kerana fikir m/kar tersebut adalah milik kakak mangsa.


    6. Rakaman percakapan isteri kedua (A1) iaitu Norrihan Binti bakar (A5) menyatakan pada jam 1930 hrs mangsa telah keluar dari rumah seorang diri untuk solat di surau berhampiran. (A5) tunggu sehingga jam 2030 hrs dapati mangsa masih belum balik dan terus ke surau dapati mangsa tiada dalam saf solat isyak. (A5) ada bertanya pada kanak-kanak yang berada di surau iaitu kawan-kawan mangsa dan diberitahu mangsa telah balik kerumah selepas solat maghrib. (A5) kemudian kerumah madunya dan berjumpa (A1) bertanyakan samada mangsa ada bersama mereka atau tidak tetapi (A1) beritahu tiada.


    Hasil siasatan awal:-


    1. Rakaman percakapan (B1) mengatakan pada 11.8.2016 jam lebih kurang 1900 hrs bersama anak sulongnya umur 2 thn telah ke rumah ibu mertuanya (A5). (B1) berada dirumah (A5) dalam tempoh ½ jam. Pada jam 1930 hrs (B1) keluar dan masuk ke dalam m/karnya jenis Proton saga Flx Merah nombor. W6524B. Semasa didalam m/kar, (B1) Nampak mangsa keluar dari surau dan panggil mangsa dan mangsa naik m/kar (B1) bermain dengan anak (B1). (B1) ajak mangsa ke kedai tetapi mangsa beritahu hendak balik tanya emak dahulu. Mangsa kemudian keluar dari m/kar dan balik ke arah rumah dan (B1) beredar dari tempat kejadian. Jarak m/kar mangsa dengan rumah dan surau adalah 10 meter.




    2. Rakaman percakapan (A5) mengesahkan (B1) tidak ada pun pergi kerumahnya pada masa kejadian bercanggah dengan keterangan (B1). (A5) juga menyatakan (B1)dengan mangsa tidak mempunyai hubungan baik kerana mangsa merupakan kanak-kanak yang hyperaktif dan (B1) pernah hendak memukul mangsa sebelum ini.


    siasatan diteruskan. Untuk makluman tuan.Salam YDH Tuan.

    Jinjang 16764/16

    Sek 302

    IO : ASP Tan Loon Chuan

    Lokasi : Tepi anak sungai kg kemensah ulu kelang.



    Fakta kes :

    Pada 11/8/16 satu laporan polis telah dibuat bersabit kehilangan satu bdk lelaki melayu di kawasan Jinjang.


    Pada 18/8/16 pihak polis telah me jumpai mayat mangsa berpandukan OKT di lokasi di atas.


    Hasil pemeriksaan ;


    Mayat satu kanak2 ditepi anak sungai.

    Lebih kurang 25 meter dari jalan utana dengan kecerunan tebing lbh kurang 30 darjah. Terdapat satu botol minuman coke disebelah mayat.

    Keadaan mayat :

    - dibwh rimbunan pokok buluh.

    - decomposed.

    - tiada kepala

    - sebahagian anggota disyaki telah diganggu oleh binatang liar.

    - bahagian jari kanan telah tiada.

    - terdapat ikatan cable tie ,2 pada kaki,dan 2 pada tangan.

    - t shirt lengan bekolar tertulis Kids.

    - Seluar pendek warna gelap.


    Tengkorak dijumpai lebih kurang 1.5 meter dari mayat. Terdapat kesan retakan pada tengkorak dipercayai akibat hentakan kuat (dipercayai terkena batu semasa mayat dibuang).



    Eksibit :

    1. Mayat

    2. Tengkorak

    3. Botol minuman

    4. Sampel tanah.

    5. Swab pd botol minuman



    Ulasan.

    Berdasarkan keadaan mayat :

    1. Dipercayai dibuang dari tepi jalan hingga dilokasi mayat dijumpai.

    2. Kesan retak pd tengkorak dipercayai akivat he takan kuat semasa mayat dibaling/campak ke bawah.


    Tk tuan.


    facebook pembunuh https://www.facebook.com/made.hamid?fref=ts




    0 comments:

    Post a Comment