Sunday 10 April 2016

Filled Under:

ZAKIR NAIK TERENGGANU : DR ZAKIR NAIK SEKOLAHKAN PELAJAR PERUBATAN KERANA MAHU BERTANYA SOALAN KONTROVERSI INI AKHIRNYA MALU SENDIRI !


    Yuran pengajian perubatan di Malaysia sangat murah jika nak dibandingkan dengan negara lain di dunia ini, jawab Dr Zakir kepada seorang pelajar perubatan di sini semalam.

    Menurutnya, kebiasaan saya sebagai seorang doktor utk melatih pelajar perubatan di mana kerajaan harus membelanjakan ratusan ribu ringgit.

    Kebiasaannya kebanyakan negara di dunia ini , kolej-kolej kerajaan akan mengenakan caj yang sedikit untuk pengurusan .

    Ini datang daripada kuota sokongan kerajaan. dan saya percaya walau kerajaan malaysia sekalipun , ada sesetengah pusat latihan mengenakan caj kapasiti kiranya anda tidak mendapat merit yang disyaratkan .

    Begitu juga dgn di india. jika anda tidak mendapat merit yg disyaratkan dan tidak mendapat score yg diperlukan dalam fizik, biologi, dan sebagainya, masalah nya atas diri kita sendiri. bukan atas kerajaan.
    jadi jika saya pergi ke kolej kerajaan sekalipun, itu adalah fakta bahawasanya kerajaan tidak memberi subsidiari kepada kolej swasta, kerajaan hanya memberi subsidi kepada kolej kerajaan. itu lah yang berlaku di India

    “saya cabar awak utk mencari di mana pusat pengajian di dunia ini yang mengenakan caj kurang daripada 1000 dolar” katanya kepada pelajar berkenaan.

    “untuk penjelasan lanjut sila dengar video di bawah ini”

    Foto admin ambil dari facebook..itukah pelajarnya?

    Sumber : Ds-Media




    0 comments:

    Post a Comment