Sunday 17 April 2016

Filled Under:

"Nampak Hantu Pocong dan Pontianak" . Cerita Sebenar Sekolah ini diserang HISTERIA DIBONGKAR ! . Bomoh Cina dan Ustaz TEWAS . Tapi Apa yang terjadi selepas itu memang MENAKUTKAN !. Jangan TENGOK kalau anda Tak kuat Iman.

    "Nampak Hantu Pocong dan Pontianak" . Cerita Sebenar Sekolah ini diserang HISTERIA DIBONGKAR ! .
    Bomoh Cina dan Ustaz Dipanggil. Tapi Apa yang terjadi selepas itu memang MENAKUTKAN !. Jangan TENGOK kalau anda Tak kuat Iman. Sedangkan bomoh dengan ustaz pun rebah.


    KOTA BARU, 17 April — Usaha menghalau makhluk halus di Sekolah Menengah Kebangsaan Pengkalan Chepa 2 belum berhasil hari ini apabila masih kedengaran jeritan mereka yang histeria.
    Wartawan dan jurugambar yang berada di pintu masuk sekolah, yang dilarang masuk, terkejut dengan jeritan dan raungan dari kawasan sekolah, lapor portal Star Online.
    Sekolah ini dilaporkan mengambil cuti Khamis lalu untuk meredakan ketakutan pelajar setelah lebih 100 pelajar dan guru diserang histeria minggu lalu.

    Pengamal perubatan Islam dan bomoh Cina juga dipanggil untuk meredakan keadaan, lapor portal itu lagi.





    Sesi bacaan al-Quran dan berdoa turut diadakan tetapi apabila sekolah dibuka semula hari ini, histeria masih berlaku.

    Minggu lalu, akhbar Kosmo! melaporkan lebih 50 pelajar dan beberapa guru diserang histeria kerana didakwa terlihat makhluk halus sejak Isnin.
    Satu sumber di Jabatan Pendidikan Kelantan dipetik sebagai berkata kira-kira 900 pelajar diarahkan mengambil cuti berikutan serangan histeria, yang menimbulkan ketakutan pelajar dan kakitangan.
    Menurut harian itu lagi, kejadian bermula apabila beberapa pelajar mendakwa terlihat “hantu pocong” di sebuah kelas kosong.

    Pelajar tersebut kemudian rebah, meracau-racau dan berguling-guling di atas lantai sebelum serangan histeria itu menjangkiti pelajar lain.

    Tinjauan Kosmo! pada Rabu mendapati sesi persekolahan berjalan seperti biasa tetapi kebanyakan pelajar perempuan tiada di bilik darjah.

    Mereka sebaliknya berkumpul di satu kawasan sekolah membaca al-Quran dan berdoa.
    “Kami tidak dapat belajar seperti biasa akibat kejadian ini sejak Isnin. Malah ada beberapa guru perempuan dan seorang pelajar lelaki yang turut dirasuk.

    “Pelajar yang dirasuk mendakwa mereka terlihat lembaga seperti pocong dan pontianak di beberapa kawasan sekolah seperti kelas kosong serta tandas,” kata seorang pelajar tingkatan tiga kepada akhbar itu.




    0 comments:

    Post a Comment