Thursday 14 April 2016

Filled Under:

Korang Perasan Tak Ada Perkara Pelik Berlaku Dalam Video Serangan Tudung Fareeda? Tak perasan, meh kami tunjukkan.




    Isu berkaitan sebuah jenama tudung tempatan yang sering menjadi pertikaian netizen di media sosial bukanlah sesuatu yang baru. Selain panjang ukuran tudung yang tidak menepati tuntutan syariah, orang ramai masih mempertikaikan harga jenama hijab berkenaan yang dianggap tidak masuk akal kerana terlalu mahal, sehingga ada yang berseloroh mengatakan tudung tersebut ‘kalis api neraka’. 

    Umum sudah mengetahui perihal isu ‘serangan ganas’ ketika sale sedang berlangsung yang dicetuskan oleh butik itu sendiri. Rata-rata orang awam tidak berpuas hati dengan video yang diviralkan oleh Facebook Fanpage butik itu, termasuk respon admin kepada mereka yang meninggalkan komen di video tersebut.

    Ada 5 perkara pelik dan obvious yang susah untuk kita tidak perasan dalam video-video yang diviralkan itu. Jom tengok dan bandingkan– sama tak pendapat kita?


    1. Lelaki Pun Join Berebut!

    Mata kami yang salah tengok atau memang nampak lagi ramai lelaki yang berebutkan nombor giliran berbanding kaum wanita? Tapi benda obvious memang tak boleh nak cover, memang ramai perasan benda ni dan demand penjelasan daripada admin Facebook Fanpage jenama tudung tersebut…






    2. Wanita Freehair Pun Ada Sekali!

    Tak salah dan sangat digalakkan untuk menutup aurat, tapi sebaiknya biarlah shopping tudung untuk mula berhijab tu waktu lain, supaya tak menyumbang kepada ‘keganasan’ sedia ada yang berlaku ni!

    3. Ada RELA Tapi Masih Havoc!

    Di permulaan video ini kita dapat saksikan ada ramai anggota RELA yang bertugas, tapi masih tak dapat nak kawal kekecohan yang berlaku. Itu maknanya keadaan betul-betul tak terkawal sebab pengunjung semua ‘mengganas’!

    4. Pak Cik Tua Buat Apa Kat Sini…? Beli Tudung Juga?

    Mata kami sempat detect seorang pak cik tua yang turut ‘menyertai’ kegamatan perebutan di jualan tudung itu. Agaknya mungkin nak belikan untuk anak isteri? Kesian, orang tua pun ditolak-tolak je bila dah dalam kecoh-kecoh tu.

    5. Muka Bangga Duta Tudung Dan Suaminya









    0 comments:

    Post a Comment