Saturday 16 April 2016

Filled Under:

MENGEJUTKAN ! Biar Betul ? Ustaz Ini Tuduh Dr Zakir Naik Kafirkan Orang Islam ? Korang Baca La Sendiri

    lop
    Ustaz Tuduh Dr Zakir Naik Kafirkan Orang Islam|Seorang remaja 19 Nina Grace (nur nina farisha) Menjadi tumpuan media selepas mengucapkan dua kalimah syahadah di Padang Astaka, Kemaman pada 14 april 2016 dalam ceramah dr zakir naik baru baru ini.
    Kata kata tahniah tidak putus putus di ucapkan oleh berbagai pihak termasuk isteri isteri VVIP seperti mana yang di akui oleh nur nina farisha sendiri.
    Akan tetapi gadis yang baru saja memeluk dan baru mengenal agama islam ini turut meluahkan rasa kecewa karena seorang Ustaz yang cuba menabur fitnah ke atasnya.
    islam

    Luahan Nina
    Nina mengkagumi semua Ustaz, kerana mereka lebih tahu akar umbi agama sejak dari bangku sekolah ( Mungkin ), tetapi, amat kecewa apabila Ustaz ini cuba menabur fitnah kepada saudara baru seperti nina serta Dr Zakir Naik yang telah mengislamkan Nina.Semoga Ustaz itu di bukakan hati dan kembali ke jalan yang benar seperti Nina.katanya.

    Menurut pengintaian kami ramai sebenarnya melayu yang terus menerus menuduh Dr Zakir sesat, Wahabi dan paling dahsyat, mengkafirkan beliau.. hanya kerana isu ‘Allah di mana?
    Sedangkan dalam isu dimana Allah, Dr Zakir telah menjawab berdasarkan Quran..
    Bahkan dr zakir selalu berpesan, ”Jika kamu mahu mngenali islam, belajar dengan al-quran dan hadis. Bukan dari penganutnya . Islam perfect tapi penganutnya tak perfect…”
    Sifat istiwa’ adalah salah satu sifat Allah yg telah Allah Taala tetapkan utk diriNya dlm tujuh ayat Al-Quran, iaitu Surat Al-A’raf: 54, Yunus: 3, Ar-Ra’d: 2, Al-Furqan: 59, As-Sajdah: 4 dan Al-Hadid: 4 :
    Ertinya:
    “Kemudian Dia bersemayam di atas ‘Arsy (singgasana).”
    Dan dalam Surat Thaha 5:
    Ertinya:
    “Yang Maha Penyayang di atas ‘Arsy (singgasana) berada.”
    Penetapan sifat istiwa di atas ‘Arsy bagi Allah, sesuai dengan keagungan dan kemuliaan-Nya.
    Adapun ayat Al Quran tentang Allah duduk di atas Arasy, bukanlah duduk seperti makhluk, tapi hanyalah satu “kiblat” atau “tingkap” untuk rujukan makhluk dalam memahami kekuasaan Allah.
    Istiwa bukanlah bermaksud duduk.. kerana duduk itu adalah sifat makhluk..
    Istiwa Allah diatas Arasy bermaksud ia tidak terbatas dengan ruang, waktu,arah dan tempat.. kerana ruang,waktu,jisim,arah dan tempat adalah makhluk ciptaanNYa.. sedangkan Allah wujud sejak azali.. tiada awal dan tiada pengakhiran.
    Pun begitu Sebagian ustaz melayu, bagai dirasuk syaitan mengkafirkan Dr zakir naik tapi bila disuruh berdebat dengan Dr zakir hilang tanpa jejak (taring lebih ekor masuk dalam) lepas tu update kat facebook blaaa blaaa blaa.betul betul ustaz kondom.




    0 comments:

    Post a Comment